Agra ir Khadžurahas: didieji stebuklai šiaurės Indijoje

Po Džaipuro šurmulio nusprendėme važiuoti į Agrą ir joje pamatyti amžinu meilės simboliu laikomą Tadžmahalą (Taj Mahal). Agroje planavome pabūti 4 dienas, o po to vyktį vienai dienai į Khadžurahą (Khajuraho) ir ten pasigrožėti hinduistinėmis šventyklomis, įtrauktomis į UNESCO pasaulio paveldą sąrašą. Taigi, atvažiavę į Agrą greit pasidėjome savo mantą ir lėkėme apžiūrėti įžymiojo statinio. Mūsų apsilankymo mintys tuojau išgaravo, kai pamatėme prie įėjimo nutįsusias eiles. Nemeluojame, būtų reikėję bent jau 2 valandas prastovėti eilėje, kol patektumėme į Tadžmahalo vidų. Atidėjome apsilankymą kitai dienai ir besidžiaugdami šiltu vakaru priėjome upę, šalia kurios galėjome iš tolėliau pasigrožėti amžinuoju meilės simboliu.

Tadžmahalą pastatė maharadža Shah Jahan savo trečiajai žmonai Mumtaz Mahal, kuri numirė gimdydama 14-ąjį vaiką. Sakoma, kad imperatorius buvo toks sugniuždytas, jog per naktį pražilo. Norėdamas įamžinti savo meilę, valdovas nusprendė jai pastatyti iki tol neregėtą paminklą. Prie Tadžmahalo dirbo apie 20 tūkstančių žmonių iš Indijos bei Centrinės Azijos, o statybos truko 22 metus. Dabar Tadžmahalą saugo daugybė uniformuotų pareigūnų, o prie įėjimo reikia praeiti patikros punktus. Visa teritorija taip pat yra stebima vaizdo kameromis ir aptverta spygliuota tvora, taigi joks smalsuolis ar piktadarys neliks nepastebėtas.

Kelyje link Tadžmahalo

Šeštadienį atsikėlėme pakankamai anksti ir 9 valandą ryto jau turėdami bilietus rankoje nustebome – Tadžmahalo teritorijoje pilna žmonių. O mes naiviai galvojome, kad tokiu metu žmonių bus tik vienas kitas 🙂 Mes, beje, niekada neminėjome Indijoje taikomų dvigubų bilietų standartų užsieniečiams ir vietiniams. Pavyzdžiui, įėjimas į Tadžmahalą užsieniečiui turistui kainuoja 1000 rupijų (apie 14 eurų žmogui), tuo tarpu indas sumoka 40 rupijų (maždaug 0,5 eur). Todėl visiškai nenustebome, kai pamatėme, jog daugelis bevaikštančiųjų teritorijoje – vietiniai. Visgi, nepaisant didelio turistų srauto, Tadžmahalą bent vieną kartą gyvenime aplankyti yra būtina. Be šio paminklo sunku įsivaizduoti Indiją.

Tikrai įspūdingas statinys
Norėdami pavaikščioti po mauzoliejų reikėjo būti arba basiems, arba užsidėti antbačius
Ir mes čia buvom
Žmonės žmonės žmonės

Tadžmahalą gaubia daugybė legendų. Yra teigiančių, kad šis pasaulio stebuklas po truputėlį senka ir krypsta į šoną dėl Jamunos upės taršos ir išsausėjimo. Tadžmahalas yra stebimas jau daugelį metų, dar nuo britų valdymo laikų. Šiuo metu atliekami tyrimai pasitelkiant kompiuterines technologijas, daromi 3D skenavimai ir atliekami skaičiavimai. Paskutiniai duomenys rodo, kad pastatas yra saugioje būklėje, tad mitas apie greit nugriūsiantį Tadžmahalą yra tik gidų bandymas sudominti turistus. Bevaikštinėdami ir mes išgirdome ne vieną keistą pasakojimą, pavyzdžiui, apie juodąjį Tadžmahalą, kuris turėjo būti pastatytas kitoje Jamunos upės pusėje ir sujungtas tiltu su baltuoju mauzoliejum. Visgi, tokių tvirtinančių įrodymų nerasta.

Šis apskritimas – britų inžinierių palikimas, padedantis nustatyti Tadžmahalo padėtį

Kitas Agroje praleistas dienas ilsėjomės, vaikščiojome po turgų, ragavome indiškus skanumynus. Spėjome čia būdami ir persišaldyti. Nenustojome čiaudėję, užpuolė sloga, o vaistų nuo peršalimo nebuvome net pagalvoję pasiimti. Juk vykstame į šiltus kraštus! Teko vieną popietę paskirti vaistų ir pastilių ieškojimams. Senukas, pas kurį nuomavomės kambarį, leisdavo išsivirti arbatos, tad vakarais, kuomet užpuldavo šaltukas, galėdavome džiaugtis šiltu gėrimu.

Sienų menas

Kadangi iš anksto pasirūpinome traukinio bilietais (kad nepasikartotų waiting list situacija), vykome apžiūrėti Khadžuraho – hindu šventyklų palikimo. Khadžurahas mums pasirodė mielas ir jaukus miestelis, primenantis Hampį. Miestelis garsus dėl UNESCO pasaulio paveldo sąraše įrašytų šventyklų bei jose išgraviruotų erotinių skulptūrų. Manoma, kad šventyklos buvo pastatytos X-XI amžiuje, gyvuojant Chandelos dinastijai. XIII amžiuje, įsiveržus Delio sultonatui ir užpuolus Chandelos dinastiją (visai kaip Hampyje), šventyklos po mažu buvo naikinamos, o kai kurios atokiau esančios buvo tiesiog apleistos. Tik XIX amžiaus pradžioje šventyklos atrastos iš naujo ir pristatytos pasauliui. Iš istorinių šaltinių yra žinoma, jog Khadžurahe ir miestelio apylinkėse būta apie 85 šventyklas, tačiau išlikusių dabar yra tik 25.

Khadžuraho šventyklų kompleksas
Dramblys – dažnas simbolis hinduistų šventyklose
Vaizdiniai
Su motoroleriu apvažiavome tolėliau išsidėsčiusias šventyklas

Po ramaus poilsio Agroje buvome pasiilgę veiksmo ir nuotykių, todėl iškart nusprendėme išsinuomoti motorolerį. Nors čia eismas didesnis negu Hampyje, žinojome, kaip elgtis kelyje Indijoje: tiesiog važiuoji ir stengies nieko nekliudyt. Taigi užsipylėm kuro ir lėkėme pasivažinėti po apylinkes. Mums daug įdomiau važinėti po kaimus, stebėti vietinių gyvenimą ir grožėtis gamta, o išgirdę, kad už 20 kilometrų yra nacionalinis parkas, kuriame galima pamatyti krokodilus ir aligatorius laukinėje gamtoje, nusprendėme ten ir nuvykti.

Kelias buvo ilgas ir smagus, lygus asfaltas per mažus kaimelius su daug karvių ir vaikų, kurie bėga ant kelio ir šaukia hello! Atvažiavę į vietą buvome sustabdyti apsaugos darbuotojų, kurie paaiškino, kad toliau važiuoti draudžiama, nes prasideda saugoma džiunglių teritorija. Į ją įvažiuoti galima tik su vedliu-gidu. Todėl sumokėję 400 rupijų tęsėme kelionę, tik šįkart ant gido motociklo. Džiunglės išties pilnos gyvūnų: beždžionių, antilopių, elnių.  Buvo visai kitoks, akiai neįprastas vaizdas – visiškai nė vieno žmogaus ir nė vienos šiukšlės. Mūsų vedlys papasakojo visokių įdomių dalykų apie safarį, augalus, gyvūnus, aplinkosaugą, taip pat parodė besišildančius saulėje šešis krokodilus. Gidas spėjo ir dovaną įteikti – vietinių indų susuktą cigaretę. Žymantas sakė cigariuką surūkys, bet užteko vieno dūmo, kad suprastų, jog cigaretė nelabai… 😀

Kanjonas
Už mūsų turėtų būti krioklys, bet kadangi atvažiavome sausuoju laikotarpiu, galėjome pasigrožėti tik ežeru
Su gidu, kuris apvežė po teritoriją, parodė krokodilus bei papasakojo įdomių dalykų apie gamtą
Užduotis: surasti krokodilą

Laikas lekia neapsakomai greitai ir mūsų kelionė po Indiją eina į pabaigą. Tačiau dar turime aplankyti vieną labai svarbią vietą – šventąjį Indijos miestą Varanasį. Laukite tęsinio 🙂

Daugiau nuotraukų galite pamatyti mūsų galerijoje.

Linkėjimai!

Ugnė ir Žymantas

One thought on “Agra ir Khadžurahas: didieji stebuklai šiaurės Indijoje

1. Sveiki!
    Tikimės kad pas jus viskas gerai.Sekam,domimės.Su savo svetaine tikrai nustebinot,labai kokybiška,su meile pildoma.Linkim jums sveikatos,prašom angelų sargų kad pasaugotų kol prisisemsit įspūdžių ir gyvenimo išminties su kaupu.Saugokit ir rupinkitėt savimi!